JULplanering för hållbar hälsa

Mias planeringstips inför JUL är starkare än någonsin just nu.
Gör en kostplanering, var kostplanen trogen och njut av det du äter. Är det värt att äta så ät och njut. Ge barnen den bästa tiden inför JUL och inkludera barnen. Berätta om traditioner som fanns när du var barn. I dag har jag haft en fin dag tillsammans med mitt älskade barnbarn Adrian, granen är klädd, julköttbullarna klara, pysslat & gjort apelsiner med nejlikor och annat mys tillsammans.

Det händer att vuxna säger till mig, men du Mia det där äter inte mina barn. Det är oftast en attityd som vuxna har smittat sina barn med. Vill du att dina barn ska gilla kosthållning för varaktig hälsa? så kan attityden behöva förändras hos vuxna.. det är ingen som sagt att det är enkelt, det beror ju på hur långt det har gått och hur man vill må…

Det finns otroligt mycket på ett, i våra ögon, traditionellt julbord som är härligt, gott och som skapar hållbar hälsa. Kalorier tar inte julledigt. Affärerna gör allt för att varje konsument ska handla massor. Gör en planering och var den trogen.

Det finns ingen skriven regel som säger att du behöver äta allting på en och samma dag – till exempel , ät fisk en dag, kalkon/ skinka en annan och så vidare. Dela upp rätterna, är ett hett tips, matkoma vill väl ingen ha.

– På med varma kläder och ta en promenad ensam, för att få lugn och ro, eller med släkten/familjens sällskap för att få tid att umgås. Så du inte sitter efter JULen och ”tänker varför gjorde jag så här”….

En riktigt god vecka innan JULen önskas alla medlemmar & följare. Vi fyller på JUL – inspiration fram till den 21/12-2018 så det finns en hel JUL Buffé på naturliga råvaror, så gott som fritt från tillsatser & alltid helt utan socker när Mia skapar hållbara veckomenyer! 

Hälsoleverantör
Mia Ånemyr
Med lång erfarenhet av kost & livsstilsförändring
0706-204 206
info@miaanemyr.se

Sluta Banta – Börja Leva!

Mia Ånemyr

Matkreatör, Författare
& Hälsoinspiratör